Äntligen jobb

Jag har äntligen hittat och fått ett jobb jag tror jag kan trivas med ett tag framöver. Det är stallet jag provjobbade hos i förra veckan. Jag vet inte riktigt vilken dag jag ska börja men troligtvis någon dag denna vecka eller nästa :) Så skönt att få den klumpen ur magen. Dock så är det lite dåligt betalt så jag har inte råd att bo kvar i stugan jag hyr så jag ska prova att flytta hem till pappa igen. Jag hoppas på att det går bra!

Igår så red jag och Molly en sväng i skogen. Molly fick upp ett spår i början av turen och luktade som en blodhund på varje trädgren som hängde in över stigen. Jag misstänkte att den var en av hennes hagkompisar som gått där precis innan oss och det stämde fick jag veta när vi kom tillbaka. Ibland undrar jag faktiskt om Molly har lite hund-DNA när hon spårar så mycket som hon gör, hehe! När vi kom ut från första skogspartiet så ville Molly vända hem igen men jag bad henne fortsätta och sen så hittade hon en gammal stig som hon själv följde genom skogen. Den var knappt synlig imellanåt men riktigt mysig och sedan hittade hon ut till en stig vi ridit på förut. Vi red sen ett varv på grusvägen och travade en del och sen så red vi hem igen.

Lite krafftfoder och strech och sen ut i hagen igen. Stoflocken fick gå ut på en ny äng igår så Molly kommer väl rulla fram idag :P Får ta en lång framskrittning och sen fortsätta med travjobbet så kanske hon bränner lite fett utan att anstränga sina framben för mycket :)

 
Molly och Ella


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida