Hålla sig

Idag blev det en barbackatur i skritt på lite mer än en timme för mig och Molly och så fick vi sällskap av Helena och Gloria som promenerade. Det vart en riktigt trevlig tur med mycket prat. Det var riktigt skönt att prata av sig med någon som har ett väldigt likt hästtänk och kunna ventilera tankar om allt som hör därtill. Molly kändes även hon på bra humör och hon skrittade på bra. Mot slutet så vart hon rädd för ett badkar bredvid stigen och efter det blev hon lite tittig på allt men fick en jäkla bra skritt med rikligt övertramp :) Inget ont som inte har något gott med sig ;P

Efteråt så var dock Molly typ panik-kissnödig och tänkte kissa mitt på stallplan men jag skyndade mig och motade in henne i en box så att det skulle bli skönare för henne. Och hon kissade hur mycket som hellst! Stackarn hade nog varit kissnödig en bra stund :( Hon brukar faktiskt kissa när vi rider i skogen numera men hon kanske inte kände att hon hade tid när vi red efter Gloria. Hon var nog extra nödig också eftersom det är så mycket vatten i gräset nu, för Molly är ju inte en häst som dricker överdrivet mycket vatten. Hon mådde bra annars så det var nog inget fel på henne, men höns-mammaig som jag är så kommer jag hålla extra noga koll på henne några dagar framåt.

Imorgon så vet jag inte riktigt vad vi ska göra, kanske ska försöka mig på någon rolig övning från marken om jag hittar någon :)

 


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida