Lamp-byggare

Idag spenderade jag halva dagen hos min bror och hans tjej som flyttade till sin nya lägenhet igår. Jag hjälpte till att packa upp grejer och så byggde vi ihop en lampa med typ 30 ljus i och det tog sin tid :) Men fin blev den!

Efter det så åkte jag hem genom köerna i stan som var jättesega för jag lyckades pricka in att åka runt 16 när alla ska hem från jobben. Till slut kom jag i alla fall ut ur stan och åkte och stress-handlade mat och sen åkte jag vidare hem och slänga in allt i kylen och så vidare till stallet.

Jag hade först tänkt löslongera Molly för jag trodde hon skulle se ut som en sjöhäst efter dagens regn men hon var nästan helt torr så det blev ridning i ridhuset istället. Och det var ett riktigt bra väl för hon gick riktigt fint!

Efter vi skrittat fram för hand så satt jag upp och så övade vi på det vanliga med böjning och att följa mina hjälper och få en jämn rytm och väg. Jag kände mig ovanligt rak och jämn i sadeln och Molly var jätteduktig. Vi gick över till trav och då var hon först lite seg men det släppte hyffsat snabbt men sen var hon lite knepig i högervarvet som vanligt. Hon skjuter in bogen och går lite snett med bakdelen istället för att gå i samma spår med hela kroppen som hon gör så fint i vänstervarvet. Så vi skrittade lite och hon fick en jämn spårning och så lyckades vi även överföra samma fina jämnhet i traven också så då klappade jag om henne, gav morot och så hoppade jag av så var vi klara för idag :) Vi red, med fram- och avskrittning inräknat, bara i 35 minuter men på slutet gick hon så himla fint och det har inte gjort på länge så jag är så nöjd. Jag hoppas att det betyder att behandlingen Molly fick för två veckor sedan funkade och att hon har blivit bättre i kroppen :)

Får se vad vi hittar på imorgon, beroende på vilket väder vi får :)


Molly, Ella och Shiney


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida