Redo för regn

Det var lite rea på Strömsbergsgård så jag passade på att köpa två regntäcken till Molly :D Ett lila Amigo Hero i 600d och ett blått Amigo Bravo i 1200d. Jag tog en chansning också och köpte båda täcken i ponnystorlek 125cm eftersom de var lite billigare och det stod att de skulle vara stora i storlekarna. 

Det lila passade bra, möjligtvis att det kunde ha varit lite rymligare i halsen. Det blå var lite för tight i halsen men då var en stallkompis smart och sa att jag kan ju köpa en bogförlängare, så det får jag göra för täcket satt ju bra på resten av kroppen :) Så nu är Molly redo inför hösten och vintern :D

Efter täckesprovningen så gick vi ner till ridhuset och löslongerade en stund. Det gick rätt så bra även om Molly kändes ganska trött. Efter att jag fått henne att galoppera typ två språng i varje varv så vart hon lite piggare och bjöd på en riktigt bra trav, så efter det avslutade vi. Jag hade även med mig kameran och filmade så jag ska försöka redigera ihop en kort film till imorgon. Jag ser bara så knäpp ut ibland när jag går bredvid Molly så får se hur mycket jag vågar visa av min mystiska gångstil när jag försöker få Molly att jobba mera :P
 

Färgglad påni :D


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida