upprörd ponnyplutt :)

Gårdagens väder var ju inte helt önskvärt om jag ska vara ärlig :P

Var i stallet på förmiddagen och tog tag i min del av städdagen som blev att sopa och moppa i sadelkammrarna. Det gick rätt så fort för det var inte särskilt smutsigt på golvet faktiskt. Hälsade på Molly lite men det började regna så bestämde mig för att åka och hämta ett paket på posten innan jag tänkte rida, i hopp om att regnet skulle avta.

I paketet var en Cavallo Sport hovbot som jag köpte begagnat för 125kr, vilket kap! :D Jag och Molly tappade hennes ena sko tidigare i somras och jag hittade den aldrig så jag sparade den andra som extra sko och så köpte jag Floating-bootsen istället. Men Cavalloskorna sitter så mycket bättre på Mollys hovar så när jag såg en annons för en ensam sko så blev det perfekt. Och ännu mer tur var att det var en vänstersko dessutom, efter som jag hade kvar högern.

Begav mig sedan tillbaka till stallet. Det var uppehåll när jag tog in Molly så jag hade goda förhoppningar om att det skulle hålla i sig. I stallet så var det fullt med hästar och människor som skulle terräng-träna. De hann bli klara innan mig, så Molly vart lite upprörd när alla gick iväg. Inte blev det bättre heller när Molly insåg att vi faktiskt skulle rida i regnet som kommit tillbaka. Men vi begav oss ut och himlen öppnade sig så vi vart helt dyblöta. Vi red en väldigt kort tur på bara 35-40min och travade en del. Molly blir väldigt bakskygg när det regnar ute så det var bara att försöka att hålla henne lugn med ett lagom tempo och inte rusha som hon gärna gör :P

Molly var fortfarande upprörd när vi kom tillbaka för hon ville ut till flocken så det var bara att skynda av med grejerna, stretcha, få i henne mineralerna och sedan ut i hagen igen. Då hade det slutat regna igen, perfekt :P Molly verkade nöjd när jag släppt ut henne igen :)

Får se vad jag ska ge henne i kompensation idag för att hon var så duktigt och faktiskt red i regnet igår :) 



Missnöjd Molly


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida