Typ förkyld, eller?

Sedan i lördags/söndags så har jag fått någon slags förkylning eller nåt. Först trodde jag att jag bara var allergisk (mot det nu jag nu är allergisk mot vet jag inte, men förmodligen pollen, damm eller liknande) men det har ju hållt i sig i några dagar så jag antar att jag är sjuk. Men det är inte så ialla, ingen feber eller så tror jag, bara snuvig och ett retligt kittlande i halsen idag.

Molly fick vila igår för att jag orkade inte göra nåt speciellt, vi bara gosade och så tricktränade vi litegrann. Det var inte bara hon som var gosig heller, både Ella och Shiney ville ha varsinn kli-stund och det kan man ju inte neka dem ;) Så jag fick vara kli-tant :)

Idag så tog vi en tur med Helena & Gloria och Alva & Parillo. Vi red en vända i skogen och travade litegrann. Molly och jag gick sist så Molly vart lite stressad och bakskygg men hon gick bra att hålla ändå. Hon var lite lugnare efter en stund. Efteråt så gick vi in på ridbanan en stund för Alva skulle hoppa lite, så jag och Molly passade på att rida några gånger över en trav-cavaletti. Det gick galant även om Molly tyckte att ridpasset redan var färdigt, hon till och med taggade till när vi styrde mot bommarna. Det var skönt att veta att hon fortfarande tycker hoppning är kul :)

Det blir nog uteritt imorgon också, eller möjligtvis löslongering om jag skulle må sämre än idag. Men jag tror det kommer vara bättre imorgon :)


När jag slutade klia Molly igår så gick hon och bad Beja om kli istället ;)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida