Ridpass förra veckan

Jag tog med mig kameran till stallet en dag förra veckan och filmade när jag red. Tyvärr så gick ridpasset inget vidare för att Molly var väldigt okoncentrerad och jag hade svårt att få henne att slappna av. Men det syns inte så mycket på filmen :P

I filmen så tränar vi på avslappning så som vi brukar göra. Molly går bra i korta stunder men är för okoncentrerad för att hålla avslappnad hals och huvud. När vi travar så har jag fortfarande tyglarna långa för att Molly ska kunna slappna av även där och länga ut hals och rygg och det gör hon ganska bra bitvis. När hon blir för springig och inte lyssnar på mina förhållningar så svänger jag in henne på en liten volt där hon inte kan hålla den höga farten och måste då sakta ner, och när hon bryter det stressiga så går hon ut ur volten med fin avslappning och böjning i halsen. När hon gör rätt så släpper jag tyglarna och ger henne belöning.






Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida