Dressyrtant nästa!

Jag har äntligen skaffat mig en dressyrsadel! :D Jag provade ut och beställde sadeln för nästan ett halvår sedan, och nu har den äntligen anlänt!
 
Så idag så invigde jag sadeln och den var jätteskön. Det enda problemet är att mina ben är förkrympta hoppryttarben, så jag har ganska svårt att komma ner i dressyrsadeln, slappna av och hålla kvar stigbyglarna under tårna samtidigt. Men det kommer väl med tiden :) 
 
Molly var inte direkt till någon större hjälp för att få mig att slappna av eftersom hon var väldigt på tårna idag. De har börjat smällas en del smällare i området runt stallet så Molly gick typ och kollade i taket och hade absolut ingen takt i traven så det blev inget direkt dressyrarbete idag. Men imorgon så ska jag klämma mig ner i sadeln!
 
Dressyrstjärna nästa? :P
 
När jag tog in Molly idag så hade hon inte tid med att gå in i boxen
för att kraftfodret var alldeles för viktigt!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida