Efterlängtad uteritt, eller?

Idag red jag äntligen ut, men det var inte riktigt lika mysigt som jag hade föreställt mig, haha! Alla träd och buskar hängde över stigarna på grund av all snö så det var ganska svårt att ta sig förbi och Molly blev lite stressad av att det var så trångt. Men väl ute på grusvägen så gick det bra att ta sig fram men då var underläget lite för hårt, så det blev mest skritt och lite trav, men Molly var trött när vi kom tillbaka ändå :)
 
 
                   Ute i skogen                                        Trött Molly efter dagens tur
 
Efter ridturen så var all mockning kvar, men det kändes som det gick ganska snabbt idag :)
 
Senare så var jag hästskötare åt Ditte och hjälpte till att göra i ordning Phantasia, sen ledde jag Phantasia medans Ditte red lektion med Hibbi för Per och sedan tog jag in och gjorde iordning Hibbi efteråt. Efter detta så tog jag in Molly och Skrållan från hagen.
 
  
               På Phantasias rygg                                   Det är kallt i stallet nu...
 
Nu sitter jag här och har precis ätit middag och ska gå ut och kvällsfodra senare. Imorgon är det praktik igen, jag hoppas att det inte är lika stressigt som förra veckan :) Men det blir nog bra, jag har ju min kompis Bea som sällskap så då blir ju allt enklare :)
 
God natt!
 



 


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida