Helgen och SIHS

Nu är jag hemma hos pappa igen efter en mysig helg hemma hos mamma. Jag och mamma har bakat lussebullar och kokat kola, mums! Bakandet blev dock lite avbrutet mitt i när det, strax efter vi lagt in första plåten med lussebullar i ugnen, blev elavbrott! Så några lussebullar blev lite deformerade, men de gick att äta, och det är ju huvudsaken! :P
Förutom bakande så har jag mest spelat The Sims, haha! Men ibland är det skönt att bara sitta och spela framför datorn och kolla på snöyran utanför. :)
 
Idag så var jag mer aktiv och gick på ridsportmässan vid globen. Det var packat med folk såklart, men det gick att ta sig fram bitvis. Det var faktiskt inte så jättemånga grejer som ropade på min plånbok, som tur var, för jag hade en låg budget så jag köpte bara ett schabrak från Protector, en magplatta från Börjes och en bröstreflex från Börjes. Hade jag köpt allt som tilltalade mitt öga så hade det blivit en väst från antingen HV Polo eller KL, Ett schabrak från HV Polo och ett ridtäcke jag såg på Hoppla Ridsport(tror jag). Men en sak jag är lite sur på mig själv att jag inte köpte var ett par varma vinterridhandskar som verkade jättebra(och billiga), men jag la pengarna på ett schabrak istället, smart... :)
 
På eftermiddagen så red jag Molly, som var laddat med lite för mycket överskottsenergi! Innan jag red så broddade jag henne också för det är verkligen halt nu.
Som sagt, redan innan jag satt upp så märkte jag att Molly var väldigt mycket på tårna och rädd för löjliga saker. När jag red så var det en annan tjej i ridhuset som longerade sin häst och hennes häst brallade lite ibland, och gissa vilken ponny som också ville busa, haha! Men Molly höll sig i skinnet och jag klarade hela passet utan någon ofrivillig avsittning. 
 
Nu har jag precis kvällsfodrat hästarna och ska strax själv gå och lägga mig, för imorgon har jag stallet hela dagen; utsläpp,mocka alla boxar,mocka lösdriften, rida Molly och vara lite hästskötare åt Ditte. Men det blir nog mysigt i det härliga vintervädret! :D God natt!
 
Pepparkakskola och lussebullar!                                   Det nya Schabraket.


 
Molly inför dagens ridtur, iklädd den nya bröstreflexen.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida