Löshoppning på schemat

I måndags så fick Molly löshoppa lite.
 
Hon gick först i skrittmaskinen och sedan tog jag in henne i ridhuset och släppte lös henne. Det tog inte lång tid innan hon var i full gas och galloperade x-antal varv i ridhuset tills den mesta överskottsenergin var borta. Då fick jag henne att sakta av och efter en skrittpaus så la jag upp hindrerna så att hon fick hoppa.
 
Hon hoppade inget högt idag men hon verkade tycka att det var jättekul :D Hon är väldigt enkel att löshoppa, jag var själv med henne och behövde bara putta iväg henne lite, säga åt henne att trava och sedan så går hon självmant och hoppar hindrerna! Vilken härlig ponny jag har :D
 
Film från i måndags:
 
Bild från förra löshoppningen i våras:


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida