Snömys!

Eller var det snökaos jag menade? haha!
Vilken jäkla vecka det har varit! Förutom förseningar av tåg så älskar jag ju snön, men det är nog också för att den inte drabbar mig så mycket :)
 
Nu tänkte jag göra en liten resume av veckan igen(jag kanske ska börja blogga på veckorna istället för att göra sammanfattningar hela tiden :P)
 
I tisdags så försökte jag longera Molly. Det blev mest bara full galopp utan stopp och det kändes som ju mer jag försökte sakta ner henne, ju snabbare sprang hon. Alltså en helt katastrofal longering, men det är bara att gå vidare. haha!
 
I onsdags så skulle det vara träning för Pelle D. men då det var flera som inte kunde ta sig till stallet på grund av snökaoset så blev det inställt.
 
I torsdags så red jag i ridhuset och tränade på att Molly skulle gå på samma linje men fram och bakbenen. Hon vill gärna skjuta ut boken åt höger och rumpan åt vänster. Det blev bara bättre och bättre under passets gång :)
 
I fredags så blev jag sjuk och orkade inte rida, så jag satte mig och kollade på harry potter, jag somnade under den mest spännande delen och vaknade på slutet när allt var över, haha!
 
Igår så red jag på vägen hemma och pulsade också lite i en av sommarhagarna. Molly gillade inte riktigt att pulsa, hon märkte ganska snabbt att det var jobbigt! Men vi tog det ganska lugnt eftersom hon vilade dagen innan. 
 
Jag hade också utsläppet på morgonen, man kan säga att det var en frisk morgon, temperaturen låg under -15 grader :)
 Mysig morgonhimmel!
 
Ayzha badade i snön när jag var iväg och hämtade en annan häst, hihi!
 
Idag så red jag på vägen igen med Ditte och Hibbi som sällskap. Molly var såklart ganska taggad och drog konstant i tyglarna för att få springa snabbare. I galoppen så var min enda tanke att hålla upp Mollys huvud och det enda Molly tänkte var att dra ner sitt huvud för att kunna bocka, men jag vann denna gång! Hibbi var helt opåverkad av vad Molly höll på med, tur att någon är lugn i alla fall.

Min snygga modellponny!
 
 


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida