GrävMolly

Hej regniga dag!
Idag har det verkligen inte varit roligt väder. Det gjorde inte så mycket för mig på dagen men jag hade ju insläppet av hyresgäststallets hästar på eftermiddagen och det var inte veckans höjdpunkt direkt, haha! Som tur va så var det flera i stallet som tog in sina egna hästar så det tog inte så lång tid :)
 
Molly, däremot, har haft något slags spöke i huvudet eller nån lös skruv eller nåt för under hela dagen så har hon grävt i den grusade delen av hagen. Och inte lite skrapande utan jag menar hål som är en halvmeter djupa! Jäkla mupphäst!
Så jag fick stå i ösregnet och fylla igen hålen... :@ Jag kunde tyvärr inte ta någon bild på det eftersom det regnade så mycket.
 
Dagens motion för Molly blev, förutom omkonstruktionen av hagen, hoppträning för Haking. Vi kan ju fortfarande inte vara med så mycket men jag hittade ingen reserv så vi var med så mycket vi kunde :) Molly var pigg och busig, jag tror samma spöke som hemsökte henne under dagen i hagen följde med på träningen också. Hon försökte bocka och blev stark i handen och hon var jättesur på de andra hästarna men det gick bra att hålla henne så det gjorde inte så jättemycket. Hon gjorde alla övningar bra och hon verkade tycka att det var roligt :D
 
Nu har jag precis kvällsfodrat alla hästar så nu ska jag äntligen själv slappna av och förmodligen somna inom en kvart, hihi!
 
Bara för att det har varit så dåligt väder idag så ska jag lägga upp en härlig bild från i somras :D
 


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida