Kanske dags för ett inlägg?

Nä, här är uppdateringen inte på topp, men det har hänt lite saker sedan senaste inlägget så jag tänkte göra en liten uppdate om vad som hänt :)
 
Förra veckan så följde jag med Ditte och hämtade hem det nyaste tillskottet till hästfamiljen :) Det är alltså Dittes nya häst Hibbi som är ett fyraårigt sto som är nykomlingen!
  
Hibbi är nästan helt hemmastadd nu och hon både gnäggar när man kommer och ska fodra och hon verkar förstå våra stallrutiner riktit bra :D Hon är väldigt enkel att ha och göra med och verkar väldigt snäll.
 
Molly är ju under igångsättning och det går framåt hela tiden. Hon har fortfarande en del överskottsenergi men när vi börjar jobba så brukar den snabbt gå över. Men när vi ska tömköra kan hon inte hålla sig i skinnet riktigt så då fräser hon runt och bockar några gånger innnan hon kan slappna av och trava normalt :P Men hon både känns och beter sig som om hon är fräsch och frisk så hon har tillåtelse att busa lite, men bara lite ;)
 
Idag så hade jag utsläppet och jag tycker det är riktigt mysigt att vara ute på morgonen när det är lugnt och inte behöva stressa för att passa någon tid som på vardagarna. När jag skulle fodra imorse så lyckades jag men det här, haha!:
Jag skulle kasta in hö och prickade Mollys rumpa! 
 
  
         Molly innan dagens ridning                Jag lärde skrållan att lägga huvudet på sne på  
                                                                               kommando idag, hihi!
 
 
 


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida