Hanchen Ressle träning

Hanchen träningen i lördags gick super!
 
Molly var jätteduktig och jobbade på bra genom hela passet. Redan från start så fick jag bromsa upp Molly, Hanchen tyckte att det gick för fort, vilket varken jag eller Molly är vana vid. Vi jobbar ju nästan alltid på att vi ska mer framåt, inte hålla tillbaka. Så det blev lite omvänt. Men det var ju helt rätt eftersom Molly gärna gick på i sin egna takt utan att vänta på mig. Men när jag istället höll in henne lite så hamnade hon bättre mellan skänklarna, lyssnade och väntade in nästa kommando.
 
Molly var lite ojämn i skänkelvikningarna, fast de var ändå bra, men öppnorna tycker jag hon gjorde bättre. Galoppen såg fin ut och kändes bra. Det enda med galoppen var att i vänster varv så bytte hon till korsgalopp med bakbenen flera gånger. Det positiva var att hon var ganska enkel att byta tillbaka till rätt galopp, eftersom att vi har tränat på galoppombytena, och Molly har blivit mycket bättre på det. Stor skillnad från förut när det blev en del slängtrav innan vi kunde fatta ny galopp.
Hon var duktig i förvänd galopp också, vi har ju inte tränat det någonting sedan hältan så Molly skötte sig ypperligt eftersom hon varken bytte galopp, korsgalopperade eller bröt av.
 
Helt klart ett lyckat pass och en jättebra träning :D
 
Maria var supersnäll och filmade när jag red!:
 


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida