Ännu en vecka har gått...

...och jag har inte lagt upp ett enda inlägg, hehe :P
 
I tisdags när jag hade insläpp så hade det ju snöat hela dagen så alla hästar hade istappar på sina täcken, haha! Och idag när jag hade insläpp så hade alla hästarna frostmular, jättegulligt :)
 
 
I onsdags så var det hoppträning och det gick ganska bra :) Både Molly och jag är lite sega och har inte kommit igång för träningarna än men det kommer förhoppningsvis vända snart!
 
Inför hoppträningen så klippte jag Mollys man också. Den har ju växt sig lite väl lång. Jag hade gärna haft lång man på Molly om hon hade passat i det, men det gör hon verkligen inte :P Den blev dock lite för kort, som vanligt när jag är där med saxen!
 
Innan: 

Efter:
 
Veckans problem har varit Chindra och Mollys egenvalda hagbyte. Chindra går igenom staketet från lösdriften in i "vuxenhästarnas" hage. Och när hon har haft ner en del av staketet så går Molly över till lösdriften och mumsar på en oändlig hösilagebuffé. Trevligt tycker nog både Chindra och Molly. Mindre trevligt för Mollys diet och tjocka mage. Men det har mest varit Chindra som bytt hage, Molly har bara kommit över två gånger hittils, och jag hoppas det inte blir fler.
Idag slog de dock på stort och tog ner staketet helt på ett ställe så att alla hästarna gick tillsamman och det blev ju en del kaos, men alla verkar ha klarat sig bra, Hibbi har fått ett sår på benet som vi inte riktigt vet hur allvarligt det är än, men det ser inte så jättefarligt ut. Hästarna går ju bra ihop egentligen, det är bara Hibbi som inte riktigt har fått komma in i gänget helt än, så det kan ju uppstå en del problem när de allihopa ska gå i samma hage helt plötsligt.
 
 
Imorgon blir det förhoppningsvis en uteritt om underlaget tillåter det, annars får jag rida på vägen hemma eller i beteshagen :D


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida