Dressyrträning, 23:e Januari

Träningen idag gick verkligen över förväntan!
 
Jag var mycket kvickare idag och Molly svarade därefter. Hon var bara lite stel och ville inte riktigt släppa efter i nacken och slappna av ordentligt men hon gick ändå väldigt stadigt och fint :) I galoppen så väntade Molly in mig istället för att bara dra iväg hela tiden så det var mycket enklare att rida henne till en bra form när jag inte behövde bromsa hela tiden.
 
Den största skillnaden från förra veckan var nog min egna ridning. Molly går ju bara så bra som jag rider henne, så det är inte konstigt om hon känns oriden om jag inte rider henne ordentligt. Idag så var jag kvick och gjorde inte mina "treminutersförhållingar" som Pelle kallar dem, haha! Istället så tog jag snabba förhållingar och Molly svarade bra de flesta gånger. Häst, ryttare och tränare var alla riktigt nöjda! :D
 
Här är några gamla bilder från september 2011 där Molly också gick väldigt bra. De får representera dagens pass :)


 
 
 


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida