Glad ponny fick hoppa

Igår så byggde jag fram en studs i ridhuset som en väldigt glad Molly fick ta sig över. Carita och Anna skulle också hoppa så de byggde fram två hinder till så vi red på en linje med ett räcke och en mur med 5/6 galoppsprång i mellan.
 
Molly tyckte hoppning var superkul och blev som vanligt knäpphopp-ponny när det är bommar med i ridpasset. Hon är riktigt rolig att rida när hon blir lite "het", haha! Hon försöker att fatta galopp så fort jag kortar upp tyglarna efter skrittpauserna och så fort hon känner att jag ger lite för mycket eftergift så tar hon chansen och ökar farten. Jag kan inte annat än skratta för att hon tycker det är så kul med lite bommar, eftersom jag tycker det är lika kul själv :D
 
Idag försökte jag tömköra men Molly och jag talade inte ett enda ord av samma språk så det gick inget vidare, men så blir det ibland.
 
Imorgon är det dressyrträning för Pelle och det ser jag verkligen fram imot. Det känns som om jag och Molly har jobbat på bra framåt så det borde gå ganska bra imorgon :)
 
Gårdagens hoppning. Jag snodde bilden från Alexandras blogg ;)


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida