Nyårsaftonsdagen

Gårdagen var en riktigt fullspäckad dag :)
 
Det började med utsläpp av gula stallets hästar. När Molly hade ätit sitt morgonhö så blev det longering för henne med longeringssystem, som jag fått i julklapp. Molly skötte sig riktigt bra och hon arbetade, över förväntan, bra med bakbenen. I galoppen så märkte hon speciellt av den och då blev det mest bockningar och kickningar, men när hon slutade med det så gick hon fin fint :)
 
 
Efter Mollys motion så var det mockning av hela gula stallet och lösdriften. Sedan hann jag snabbt in och äta lunch och städa lite inomhus för att min kompis skulle komma hit. 
 
Sedan så bar det ut till stallet igen för att ta in alla hästar lite tidigare än vanligt för att det inte skulle hinna bli oroliga för fyrverkerierna. Det gick ganska snabbt eftersom det var flera i stallet som kunde ta in sina egna hästar.
 
När stallet var klart så var det bara att göra sig iordning och hämta min kompis vid tåget. Vi hade sedan myskväll framför TV:n blandat med lite stallbesök för att kolla så att hästarna höll sig lugna, vilket de gjorde :)


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida