Dressyrarbete

Idag red jag Molly i ridhuset. Hon kändes riktigt framåt och arbetsvillig så jag försökte rida som vi brukar rida på dressyträningarna. Det gick verkligen bra :D
 
Molly gick fram bra och tog förhållningar bra. Hon var lite knepig att få i en bra ställning i halsen. Hon ville gära gå rak eller trycka ut bogen men det gick att rida igenom de flesta gånger.
 
Gjorde lite svaga öppnor och slutor, förvänd galopp som hon tyckte var jobbigt och så satt jag ner och jobbade för att få henne ordentligt mellan skänklarna i traven. Allt gick toppen!
 
Vi red inte allt för länge för imorgon tänkte jag rida lite hårdare då jag tänkte att vi skulle hoppa lite banhoppning. Om dagens energi håller i sig så lär hoppningen gå lika galant :)
 
Bild från senaste fotograferingen :)


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida