Hård träning för fettoponny

Idag blev det lite galoppträning för fetknoppen Molly.

Vi red i hagen och tränade på att få en känsla av att rida i uppförsbacke. Molly jobbade på bra och var riktigt lätt i fram till och från. Gräset i hagen hjälpte också till att få henne lättare eftersom hon lyfte mer på benen i det höga gräset. Så när hon blev för tung i handen och inte lyssnade på mina förhållninger så svängde jag in henne i det högre gräset och då blev hon genast lättare!

Hon gjorde bra galoppfattningar från skritt men avsaktningarna kunde ha varit lite bättre. Men hon gav en bra känsla när vi hade galopperat en stund, hon var lätt fram och väntade in mig istället för att bara rusa på framåt. När vi travade av så gick hon jättefint, hängde bara i handen ett fåtal gånger.

Imorgon så ska jag följa med Ditte och Tessan på Pay n Jump på Runsten. Tessan och Skrållan ska hoppa 80cm. Det ska bli kul att följa med och även fota såklart :D

Bild från igår på morgonen, tröttmössa ;)



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida