Jag var hurtig...

...men det var inte Molly.
 
Jag gick ut i stallet 7.30 imorse för att jag tänkte vara lite hurtig och rida och fixa med vatten till hästarna för att sedan komma iväg tidigt till mamma.
 
Morgontrötta hästar...
 
Men det första jag ser när jag kommer nära hagen är att hästarna har haft sönder grinden mellan hagarna så att hela flocken gick tillsammans. De ska egentligen vara avskilda för att Phantasia och Skrållan inte har varit snälla mot Hibbi tidigare. Men tydligen så dög inte denna avskiljning åt hästarna. Så hela flocken hade sovstund när jag kom. Ingen hade några sår eller skador och det verkade hyfsat lugnt så vi bestämde oss för att de skulle få gå kvar allihopa i samma hage.
 
 
Så tänkte jag ju rida på morgonen också, men Molly tyckte inte att det var någon intressant tanke. Jag tog på grimman men hade bara en tjurig sten i andra änden av grimskaftet. Så det blev ingen ridning... När jag hade hållt på med vattnet en stund så la sig Molly ner och sov. Jag verkade ha kommit ut hagen just vid den tid som hästarna är som tröttast på dygnet.
 
Jag kom iallafall iväg till mamma runt 11 så det blev hyfsat tidigt. Hemma hos mamma så har vi ätit god mat och tårta. Nu ska jag spela The Sims3 en stund och njuta av att vara lite hästledig :)
 
 
 
 
 
 
Såhär pigga var de när jag gav upp tanken på att rida och fick gå in igen...


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida