Mollysäkrat stängslet

Idag gjorde jag inte så mycket på förmiddagen. Gick ut och kollade hästarna och fyllde på vatten. Alla hästar var hela, dvs fria från sår som de annars jämt och ständigt får, så jag var nöjd och gick in igen.
 
Gick ut lite senare och mockade lösdriften och sen så hade jag insläpp i hyresstallet(lite pengar kan ju behövas nu när man är arbetslös) och det gick fortare än kvickt för flera hästar har åkt iväg och några går ute dygnet runt.
 
När jag var klar med insläppet så gick jag ut i beteshagen och fixade med eltråden. Den nedre tråden behövde spännas på några ställen så det är fixat nu och håller förhoppningsvis när Molly ska försöka rymma om några veckor när hennes bantningshage inte duger åt damen längre...
 
 
Efter stallfixande så hade vi midsommarmiddag och lite födelsedagsfirande för mig. Jag fyller inte år förens imorgon men då ska jag åka till mamma och fira så det fick bli idag istället. Vi åt grillat med glass och jordgubbar till efterrätt, mums!
 
 
När ätandet var klart så begav jag mig ut i hagen för att kolla hästarna innan natten. Min trogna följeslagare, Freddy, följde också med till hagen.
 
Alla hästar var hela, så efter lite mys så gick jag in igen. Det blev ingen ridning idag men imorgon ska jag upp tidigt och rida och fixa stallet och sedan bege mig till mamma :)
 
 
Freddy, min gosiga förföljare!
Äta kan hon!
Molly fick inget kli av mig så hon provade Phantasia istället och det gick för sig!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida