Ridning i hagen

Jag kunde verkligen inte komma på någon bra titel på blogginlägget, hehe...
 
Idag har jag ridit både Molly och Phantasia. Eftersom att Molly inte kan vara med på hoppningen imorgon så frågade jag Ditte om jag kunde hoppa Ph och det fick jag, så idag red jag PH, dels för att hon skulle inte ridits alls om inte jag gjorde det och dels för att jag behövde känna hur hon är att rida. Jag rider ju inte Ph, eller någon annan häst heller, särskilt ofta så det är ganska annorlunda jämfört med Molly.
 
Molly var först ut och fick sig ett kort pass i hagen som är tom nu när hästarna går i beteshagen. Vi skrittar och travar bara fortfarande men Molly var jättepigg och även lite orolig för att de andra hästarna inte var där. Hon brukar ju inte vara så brydd av det inte finns några hästar i närheten men ibland så får hon för sig att hon är ensammast i världen. Så hon gnäggade en del och drog lite mot utgången men det gick bra ändå.
 
Jag är inte säker på om Molly är helt bra i frambenen än men det var svårt att avgöra om hon var halt eller inte eftersom underlaget i hagen är lite ojämnt men hon gick ju på bra framåt så jag ser det som ett bra tecken.
 
Påväg ut från hagen efter passet
 
Ph red jag på utebanan med lite assistans av Ditte. Ph måste gå väldigt mycket framåt för att gå bra och hon kräver en hel del mer skänkel än Molly så det var lite knepigt. Men det kändes bra och vi hoppade en liten studs också och det var kul. Ph är väldigt lättriden, hon kan vara något seg ibland om man inte skänklar ordentligt men när hon går fram så är det jätteenkelt.
 
Efter Ph's pass så var jag helt slut i kroppen och det var så skönt, haha! Jag har ju inte ridit ordentligt på tre veckor så det var kul att äntligen få rida mer än i trav. Nu ska jag sova, god natt!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida