Hoppträning

Hoppträningen idag gick hyffsat. Molly var jättefin på framridningen, hon gick på bra framåt och hittade ett bra tempo och var rund i formen. Jag kunde öka och korta utan att hon tappade formen och kvickheten.
 
Men efter framhoppningen så blev hon väldigt seg. Hon ville gå i undertempo och kunde inte hålla tempot uppe när jag drev på. Men hon klarade alla övningar så hon var duktig ändå.
 
Jag tror hon kanske var lite konstig i magen så hon flera gånger försökte stanna för att bajsa men det hände inte. Så hon kanske kände sig lite konstig. Jag tror inte att det var någon förstoppning för hon bajsade också flera gånger. Det skulle ju kunna vara så att hon har kommit på att hon kan komma undan arbetet genom att stanna och låtsas bajsa, men jag  vet inte...
 
Föresten så trodde ju jag att hovslagaren skulle komma igår men jag och Ditte hade tagit fel på veckan, det är nästa tisdag som hovslagaren kommer, haha! Så jag fick bara ta in hästarna för att ta träckprov istället :P
 
Tjock hopp-ponny


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida