Seg hopp-ponny

Jag bestämde mig för att hoppa i paddocken istället för att rida ut idag. Molly var rätt så seg men hon gick att rida fram ganska okej. När hon väl gick fram för skänkeln så gick hon faktiskt bra men när hon inte gjorde det så var hon ganska svår att få mellan skänklarna.
 
Hoppningen gick bra som vanligt, hon var lite seg ibland men hoppade allt. Vi tränade lite på ett litet sockerbitshinder där jag hade satt sockerbitarna i mitten av bommer istället för på sidorn. Det var ett jättebra sätt att verkligen få Molly mellan skänklarna och gå dit jag bad henne. Eftersom att när man tar bort sockerbitarna eller hinderstöden från sidorna så vill ju hästen gärna dra sig utåt och springa förbi hindret, så det kan ju vara lite svårt, men vi klara det alla gånger även fast hon drog en hel del utåt.
 
Bilderna är från några veckor sedan, faktiskt från första dagen då ridbanan äntligen var frå från snö. Det är Gullan som fotat bilderna.
 
 
Haha, Molly försöker hoppa av med ett ben för mycket!


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida