Sen inkomst

Idag blev en väldigt sen stalldag. Egentligen gjorde jag inget speciellt med det drogs ut lite på tiden bara, hehe!
 
I skolan idag så skrev jag ut några bilder på Molly som jag förmodligen ska sätta upp på väggen. Jag gjorde även mitt studentplakat. Den enda riktiga lektionen jag hade idag var Arbetsmiljö och Säkerhet och där fick jag bara veta vilket betyg jag skulle få sedan så slutade jag...
 
Det som gjorde att jag in sent från stallet var att jag och Fredo mätte hela hagarna till gula stallet. Det ska sättas upp nytt elstängsel så Ditte behövde veta hur mycket stängsel som behövs. När vi var klara med det så kunde jag äntligen rida Molly.
 
Vi fortsatte gårdagens arbete med självbärighet på fri tygel. Hon hade något bättre tempo idag och var känslig för mina vikthjälper och tygeltag. Hon var bättre i traven men gick inte helt avslappnat. I galoppen så jobbade hon på bra nästan direkt och hon gick jättefint. Vi tränade lite övergångar skritt-galopp-skritt och avsaktningarna var förvånansvärt bra. Fattningarna kunde varit kvickare men det går nog bättre om några dagar. På slutet så kortade jag upp tyglarna och fick precis det resultatet jag ville ha. Hon gick i en högre form utan att hänga och hon var lätt och känslig!
 
Nu sitter jag här, jättetrött, och ska gå och lägga mig när jag laddat upp detta inlägg. Imorgon kommer hovslagaren, så det blir fullt upp direkt på morgonen. Jag ska även ta träckprov på alla hästar i samband med hovslageriet. God natt!
 
Ocharmig bild på Molly och hennes gigantiska mage idag.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida