Utelåst

Jag sov inte över hos min kompis igår utan åkte hem till mamma igen istället. Jag hade sms:at mamma att jag skulle hem men hon hade inte svarat så när jag kom hem så var jag utelåst. Klockan var runt 12 så jag kände mig lagom snäll när jag ringde och försökte väcka mamma. Men hon svarade inte?! Så efter att jag ringt fyra gånger så fick jag ringa min styvpappa. Han svarade som tur var och jag kom in i huset, haha!
 
Nu är jag hos pappa igen iallafall och har tagit hand om hästarna. Det har ju regnat till och från hela dagen så ridbanan är alldeles perfekt att rida på, plus att Fredo sladdat den också, så det blev såklart ett ridpass där med Molly.
 
Idag jobbade vi på självbärighet och Molly klarade det ganska bra. Jag rider med nästan ingen kontakt med tygeln så att Molly måste jobba på och bära upp sig själv. Hon har ju varit så tung senaste veckorna så jag kände att det var dags att jag tog bort stödet så att hon inte kunde hänga. Traven gick sådär, hon borde kunnat bära sig bättre. I galoppen däremot så förvånade hon mig, hon slappnade av och bar sig själv riktigt bra faktiskt. Det blir spännande att se hur hon är att rida imorgon.
 
Bild från 2011.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida