Vilket väder det blev!

Helt plötsligt blev det bara sommar! Den värmen som är nu duger jättebra för mig, jag tycker nämligen inte om den jobbiga sommarvärmen...
 
Men just nu är det jättehärligt väder! Alla hästarna går utan täcken och tydligen så kliade det en hel del under täckena så Phantasia och Skrållan har kliat varandra varje morgon när de kommit ut i hagen. Även Hibbi lyckades få till en kli-stund med Quramie.
 

 
För Mollys del så har det varit hårdträning alla dagar sedan i söndags tills igår då hon fick gå i skrittmaskinen för att jag kom hem försent för att rida tyvärr. I onsdags så var det hoppträning för Pelle D. och Molly var superduktig, hon hoppade allt galant och hoppade mig ur sadeln lite hela tiden, så jag kände att jag red lite flängigt, fast det kändes värre än det såg ut enligt Pelle. Men roligt var det hur som hellst!
 
Idag så blev det riding på utebanan och Molly var verkligen stel och trög, vilan igår var verkligen inte bra för henne, men det visste jag redan. Så vi fick jobba en del i traven och bara få Molly att sluta hänga i bettet. Tillslut så släppte hon och då avslutade vi och skrittade av.
 
Gullan med Hibbi och Molly i kanten...
 
Benskydden fick sig en ordentlig rengöring idag också!
 
Innan borstning och tvättning...
 
...som nya igen! Eller nästan iallafall, skydden längst till höger ska vara ljusblåa egentligen :P
 
Efter ridningen så gjorde jag rent Chindras sjukbox också när jag ändå kände mig lite hurtig, så nu är det äntligen gjort! Resten av dagen blir nog inne framför datorn, hehe. Imorgon har jag hand om allt i stallet själv, men det är nog det enda jag ska göra imorgon, jag kanske ska åka förbi hökks och se om jag kan hitta ett par nya ridskor, mina är mer än välanvända, haha.


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida