Gårdagen

Igår kväll blev det ett pass på ridbanan för mig och Molly. Skrittade fram med Nellie och Danne på gräsvägen och gick sedan in på ridbanan.
Molly var som vanligt väldigt motvillig till arbete på ridbanan. Men vi började med lite skänkelvikningar i skritt för att komma igång och få Molly att tänka på annat än att det är tråkigt. Skänkelvikning åt höger går bra som vanligt men vänster är svårt. Vi gick istället vidare till trav och hon slappnade av så fint, speciellt i vänster varv, och fick jättestort steg med bra påskjut, precis som jag vill att hon ska ha. I galoppen hade hon också bra påskjut och jag trodde att hon skulle börja busa men jag fortsatte att hålla tyglarna långa och hon låt bli att bocka. Hon kom igenom kroppen bra med galoppen och frustade en massa. Travade sen av med ännu mer fart än innan men hon kunde också lyssna på förhållningar och gjorde bra tempoväxlingar, det brukar hon inte göra så det var väldigt trevligt :D
Provade sen skänkelvikningar igen och det gick bättre, fast det behövs en hel del mer träning. Men det tror jag vi kan lära oss snabbt, bara jag hittar en balans mellan tygeln och skänkeln och Molly inte lurar mig och låtsas att hon inte fattar när hon inte har nån lust att jobba, hehe.

Ikväll blir det lek på ridbanan, handla kattmat, tanka bilen och tillsist spela Starstable :D
 
Mörk uteritt hör om dagen


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida