Julrushen har börjat!

Idag var jag och mamma och julshoppade. Det var kul och jag hittade faktiskt julklappar till flera personer. Iår har jag faktiskt bra ideer till alla dem som jag ska köpa till och det är så skönt! Annars har jag alltid problem med att hitta något bra till typ alla. Direkt när jag kom hem så åt jag lite snabbt och åkte sen vidare till stallet för att ta hand om min ädla springare :D

Molly fick vila igår, vi tricktränade lite bara. Men idag så provade vi westernsadeln igen. Vi red ut en lite tur och jag måste säga att westernsadlar är så jäkla sköna att sitta i, som en soffa, men jag tyckte ändå att den här var för hård tyvärr. Vi travade lite och tog en kort galopp och Molly ville busa lite och jag kände bara "Gör det du, jag ramlar inte av i första taget i den här sadeln!" Precis en av anledningarna till att skaffa en sån sadel. Vi red sedan lite på ridbanan och galopperade lite till men jag kände att sadeln var också lite för bred också så vi red inte så länge utan skrittade av och gick in i stallet igen.

Det var verkligen synd att jag inte gillade sadeln men jag vill heller inte köpa en sadel som jag inte trivs i. Båda mina andra sadlar är ju hur sköna som hellst och har varit de ändå från första ridturen så jag tycker jag borde kunna hitta en lika skön westernsadel. Som tur är så får jag hjälp av sadelmakaren att kolla igenom annonser så förhoppningsvis så kommer jag kunna köpa en sadel rktigt snart! Och då får jag tyvärr säga hej då till min dressyrsadel, men så får det helt enkelt bli.

Nu är det dags för tv-serier och imorgon har jag stallpassen så då blir det tidig morgon och sen eftermiddag i stallet.


Min knäppskalle till häst när hon bara var 4 år och precis kommit till mig




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida