Lite cavaletti

Igår hade jag insläpp i stallet och tänkte sedan vara snabb och göra iordning Molly så att jag inte skulle bli så sen. Ha! som om jag någonsin får vara snabb. Mitt i borstningen, av en ovanligt ren ponny, så ringe pappa. Så jag pratde med honom och försökte multitaska samtidigt men det gick sådär. Men vi pratade inte allt för länge i alla fall och då kunde jag hyffsat snabbt göra klart Molly för ridning.

Jag plockade fram några travbommar och började sedan rida. Molly var lite loj. Inte riktigt seg som hon brukar vara, och det släppte inte heller efter vi galloperat. Men vi red lite lugnt och bommarna gick bra. Hon var lite spänd/stel men när hon slappnade av så gick hon superfint, men bara i väldigt korta stunder. Hon gjorde däremot superbra skänkelvikningar åt båda hållen. Vi avslutade efter det och Molly var loj efteråt också. Ingen kolik i alla fall, men något är inte helt hundra. Hon drack som vanligt och åt så jag hoppas att hon bara hade en seg dag helt enkelt. Förhoppningsvis är hon piggare när jag är i stallet ikväll.


Bild från förra sommaren på en trött och tjock ponny




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida