Sadelmakaren

Sadelmakaren var då i stallet ikväll och det var väldigt intressant! 

Hon började med att kolla igenom Molly för att se hur hon var musklad och om hon var öm någonstans. Och hon sa att Molly hade en jättefin musklad rygg(Yay!) och så var hon såklart öm i vänster bog/framben där hon fick sparken och håller på att behandlas av equiteraput.

Sen kollade hon igenom båda mina sadlar och konstaterade att båda var lite nertryckta på vänster sida, vilket betyder att jag är så sned i kroppen som jag misstänkt. Så nu måste jag ta tag i att hitta en kiropraktor/massör till mig själv. Blä, det är mycket enklare att bara ta hand om hästen och inte sig själv. Men nu går det ju tyvärr ut över Molly också om jag är så sned själv... Det får kanske bli en julklapp till mig själv :P

Sadlarna var inte jättesneda men bör stoppas om innan sommaren enligt sadelmakaren. Hoppsadeln låg annars jättebra så det var verkligen skönt! Dressyrsadeln låg nästan helt bra förutom att den låg an för högt upp framtill, vilket faktiskt också var skönt för nu finns det en bra anledning till att sälja dressyrsadel om jag får tag i en westernsadel.

Och så lånade jag ju en westernsadel! Den låg faktiskt bra på Molly men jag tyckte den var ganska hård i sitsen. Jag red bara en liten stund så jag ska ha kvar sadeln till söndag och rida ett längre pass så jag kan känna om den är skönare när jag suttit i den lite längre. Förhoppningsvis så gillar jag den, det skulle vara så enkelt när den finns så nära, men vi får se.

Det får bli en bild från vintern 2013/2014 i brist på annat. Jag vill ha snö nu, tack!
 
 





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida