Skritt i månskenet

Det blev en skritttur barbacka med Nellie och Danne igår istället för lek på ridbanan. Det hade blivit minusgrader så marken var lite för hård för att göra nåt annat och Nellie ville inte rida ensam :P Men det var riktigt mysigt att rida i månskenet utan pannlampa. Molly var lite öm i hovarna på grusvägen men annars gick det bra. 

Ikväll blir det sadelkoll och prov av en westernsadel! :D Hoppas verkligen den passar, det skulle vara så skönt att ha en westernsadel. Tyvärr måste jag nog sälja en av mina egna sadlar om jag skaffar en ny och det är riktigt svårt att välja vilken. Dressyrsadeln tycker jag ligger lite bättre på Molly och hon får bättre steg i den. Och den är jäkligt skön att sitta i men jag tycker, lite ironiskt nog, att det är svårare att ha stadig skänkel och kunna komma åt Molly på samma gång. Jag kanske är för mycket hoppryttarebygd. Jag har ju ganska korta ben så hoppsadeln är bekvämare för mig men jag tycker inte den ligger lika bra på Molly. Det känns som om den släpper lite för mycket baktill när jag rider. Så vilken ska jag sälja? Det är också surt att sälja dressyrsadel då jag köpte den helt ny för bara två år sedan... Jag får helt enkelt se vad Sadelmakaren säger ikväll.

Nyfriserad Molly i förra veckan :)




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida