En klippa

Idag fick jag verkligen känna mig stolt över Molly när vi red ut i skogen i sällskap av Brittis och Caneebo. Caneebo var väldigt stressad när vi skulle rida ut och gick och småtaktade under typ halva ridturen, vi träffade på en hingst och det var även några andra från stallet som gick iväg från stallet samtidigt som oss men åt ett annat håll. Och Molly höll sig ändå helt lugn. Hon kunde typ inte brytt sig mindre. Kan jag vara stoltare eller!? :D Hon hade visserligen en väldigt energisk skritt men hon kändes absolut inte stressad. Hennes lugn smittade till slut av sig på Caneebo som då också kunde slappna av.

Det var dock en annan femma när vi kom tillbaka till stallet och jag ville trava lite på ridbanan eftersom vi bara hade skrittat i skogen. Det tyckte inte Molly var någon jätteintressant ide så hon gick väl mest och var krokig åt alla håll och kanter och stirrade lite på olika saker. Men jag höll bara lugnet och red runt lite och försökte att få henne att slappne av. Hon gick hyffsat bra bitvis så jag är nöjd :) Sedan skrittade vi av och så fick hon gå in i stallet, äta mat, smörja mulen och sedan ut i hagen igen.

Det kan inte gå bra alla dagar men idag var hon en riktig klippa till häst! Får väl se om det blir rodeo imorgon istället som kompensation ;D


Från vänster; Shiney, Ella, Molly, Ava och Beja närmast kameran :)




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida