I Mollys huvud

Här kommer några av svaren på frågorna jag hade till Molly;
(Om du som läser inte tror på detta med djurkommunikation så gör det inget, men håll det för dig själv i så fall :) )

Gillar Molly sitt namn?
-Hon gillar sitt namn väldigt mycket :)

Jag har hört att Molly ibland typ flåsar/ har lite svårt med andningen och undrar om det bara har med ansträning eller kanske damm att göra.
-Det har troligare med allergier att göra och M skulle kolla upp ett bra tillskott hon kände till som kanske skulle hjälpa till mot detta.

Molly gillar att ha täcken vintertid fick jag lära mig förra vintern när hon stod installad och hade både inne- och utetäcke även fast hon inte var klippt(Jag tycker själv att det är onödigt med en massa täcken på hästar men det var tydligt att Molly ville ha täckena så jag fick helt enkelt lyda). Så jag undrade nu när hon ska gå på lösdrift om hon vill ha täcke på sig och om jag ska klippa henne eller inte då?
-Molly vill väldigt gärna ha täcke på sig eftersom hon är en frusen häst, hon vill dock inte klippas. Ett täcke med magplatta är en väldigt bra ide för hennes känsliga mage.

 En frusen ponnymule :)
Vill Molly ha föl?
-Hon har inte tänkt så mycket på det.

Föredrar Molly bett eller bettlöst?
-Bettlöst.

Vad tycker Molly är kul att göra?
-Molly tycker det är kul att bada! Hoppa låga hinder är kul och rida markarbete(Molly kallar dressyr för markarbete. Ridit dressyr är enligt Molly något vi aldrig har gjort, men hon har sett andra hästar som gått dressyr och det ser inte särskilt trevligt ut tycker hon.) i lagom mängd, så som vi gör nu.


Molly i markarbete 2012. Hon är ju faktiskt en hopphäst, och hopphästar går väl inte dressyr heller, haha! :P
 





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida