Kvällsdopp

Igår kväll så tog jag reda på hur man rider till en sjö i närheten så jag och Molly begav oss iväg själva på en långtur :) Ridturen tog nästan 2 timmar och det var riktigt mysigt! 

Det var grusväg i princip hela vägen med varierande mjukhet så vi travade och galopperade litegrann där vi kunde och skrittade när det var för hårt. Det fanns dessutom massor av vägar som gick ut från vägen vi red på så nu har vi ännu mer att utforska.

När vi kom fram till sjön så var vi helt själva, jätteskönt :) Det stod en typ barn-rutschkana mitt i vattnet som jag trodde Molly skulle bli livrädd för men den var tydligen inte så farlig. Vi plaskade runt i vattnet en stund, med betoning på plaska för Molly tycker det är jättekul att slå med frambenet i vattnet så det stänker så mycket som möjligt. Vi kunde inte bada helt och hållet idag eftersom jag hade sadel och mobilen i fickan. Sedan var vi ju ensamma också så jag vill hellre ha sällskap när Molly och jag ska simma för första gången, för det har vi inte gjort tidigare. Men det är flera i stallet som vill rida till vattnet så vi kan nog få sällskap om vi rider dit snart igen :D

När vi red hem igen så hade Molly såklart ännu mer energi eftersom vi var påväg hemåt så hon fick galoppera ordentligt i en lång backe och va hon tog i, haha! Det är så skönt att kunna låta henne galoppera så snabbt hon vill utan att hon bockar. Uppförsbackar är väldigt effektiva :D Sen så försökte jag få Molly att ta det lite lugnt och trava i normalt takt. Det gick hyffsat. Hon fick ett lite ryck med "vi blir förföljda" på slutet och gick jättehetsigt men hon höll sig ändå i skinnet och så lugnade hon ner sig lite när vi var i närheten av stallet. Lite stretching och krafftfoder på det och sedan ut i hagen igen :)

Idag så ska en ny häst släppas ihop med stoflocken så det blir väl dagens aktivitet för Molly. Vi kanske tricktränar lite också om Molly känner för det.





Sandstranden var inte alls helt magiskt fin och vattnet helt kristallklart :D


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida