Motivationsdipp

Motivationen är inte på topp just nu... Jag älskar att åka till stallet men eftersom Molly bara kan skrittas just nu och ridvägarna runt stallet är väldigt få och uttjatade så har jag hamnat i en liten svacka.

Molly har ju ett överben på ena bakbenet som inte verkar vara ett stort problem men den måste få sin tid att läka och under tiden så kan vi bara ta skritt-turer och såklart så kan vi leka på ridbanan och trickträna men ridbanan har ju vart ganska isig tills för två dagar sedan så det har mest bara blivit skritt på tre olika ridvägar. Väldigt enformigt.

Både jag och Molly vill ju så gärna komma igång men om vi provar att trava lite nån dag så blir benet varmt dagen efter så jag tror vi får vänta lite till. Och som resultat av dålig motion så har molly börjat få lite fettdepåer... Så det blir att minska höet lite igen tills vi är igång.

Men mitt humör är i alla fall ganska bra för vi har nu hittat en westernsadel som passar Molly och mig :D Och så lärde sig Molly att lägga huvudet på sned på kommando igår. Det har tagit ett tag för henne att fatta vad jag vill för hon lägger väldigt sällan huvudet på sned, men till slut fick vi till det. Så nu ska det bara övas så att hon kommer ihåg det snabbare varje gång :)


Molly och henne hagkompis Snobben kollar på några spännande människor en bit bort :)





Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida