Kvarka

Igår kändes som en riktigt grå dag. Idag är det lite bättre men ändå.

Det började med första dagen tillbaka på jobbet efter "jullovet" och det var ju tråkigt som vanligt :P

Sedan i stallet så får jag veta att ett stall som några i stallet brukar åka till har fått kvarka. Så det finns risk att våra hästar också kommer få det D:

När jag sen tar in Molly så är hon varmare i bakbenet med överbenet än hon varit de senaste dagarna. Puls i båda bakbenen, men inte fram.

Skrittade en kort runda i skogen barbacka och Molly var i alla fall pigg och försökte trava lite var stans, så hon verkar inte ha så ont i hovarna längre, så det är ju positivt. Men efteråt hade hon lite puls i ena frambenet också, men inte i det hon har varit dålig i...

Hon hade ingen feber igår så jag hoppas verkligen att inte hon, eller någon annan i stallet, får kvarka.

Så det var min dåliga gårdag. Har Molly inte feber idag heller så är jag nöjd, även om hon skulle ha puls i benen. Man får ta det lilla positiva som finns :)
 

Molly säger hej :)




Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Till bloggens startsida